evanouk.reismee.nl

We zijn vertrokken!

Om 06:30 gaat de wekker. Twee slaperige koppies rollen uit bed, klaar voor een groot avontuur. De trein zal om 08:02 vertrekken vanaf Amsterdam Centraal, dus we hebben nog ruim een uur de tijd. Dat is precies genoeg om je tram te missen. Wanneer we er achter komen dat de volgende tram om 08:01 aankomt op Centraal zijn we allebei meteen klaarwakker. Met de interrail-pas in de hand maken we ons klaar voor de start. We trekken een sprint richting de sprinter. Hij staat er nog!! Alleen de trap nog op. Met nog een paar stappen te gaan zien we de deuren van de trein voor ons neus langzaam sluiten.

Oke, hoelaat gaat de volgende? Oh. Over 3 minuten. En zo herhaalt de geschiedenis zichzelf. Trap af, trap op, hij staat er nog!! Rennen! En zo stappen we net op tijd de trein binnen. Deze brengt ons naar Utrecht Centraal, waar we twee minuten eerder aankomen dan onze oorspronkelijke trein, en we dus toch nog met de goeie trein meemogen.

Eenmaal aan boord van de luxe ICE trein zoeken we een zitplek. We bergen de koffers op, en maken het ons comfortabel. Helaas duurde dit niet voor lang, want nog geen 10 minuten later beweert een duits koppel dat dit hun gereserveerde stoelen zijn. Gereserveerde treinstoelen? Dat kennen wij in Nederland niet, maar dat bleek in Duitsland de normaalste zaak van de wereld te zijn, aangezien dit kunstje zich nog 3x heeft herhaald. Daarna kregen we de truc door; stoelen waarbij in rode letters plaatsnamen staan vermeld zijn voor deze haltes bezet. Aha. We moeten dus opzoek naar stoelen waar dit niet bijstaat. Gelukkig konden we na deze ontdekking lekker blijven zitten op onze niet gereserveerde stoelen.

Na een half uur vertraging komen we aan op Basel Centraal, waar we overstappen op de trein naar Zurich. Ervanuit gaande dat hier alleen Zwitserse mensen in de trein zitten, die ons toch niet verstaan, kletsen wij honderd uit. Wanneer ik tussen neus en lippen door vraag of er een wc zou zijn aan boord, zijn we erg verbaasd dat de jongen tegenover ons antwoord geeft op mijn vraag. Jahoor, een Amsterdammer. Hoe kan het ook anders.

Eenmaal aangekomen in Zurich nemen we de tram richting ons hotel, waar we ons opfrissen en vervolgens opzoek gaan naar een leuk plekje om te eten. Dit was nog best een opgave. Uiteindelijk dan toch maar bij die nèt iets te dure Italiaan gaan zitten, en erg peperige pasta naar binnen gewerkt. Als echte Hollanders zaten we daar te mopperen. Moe door de lange treinreis, chagrijnig door de vervelende ober. Heerlijk.

Na een korte avond wandeling zijn we redelijk snel weer teruggekeerd naar ons appartementje. In onze lekkere boxspring waren we dan ook al snel vertrokken.

Rob

#duimpje?

Juliëtte

Hahaha, ik had jullie toch op tijd ge-appt: WAKKER WORDEN!!!
heb nog heel luidruchtig zitten tikken hoor ?

Nicol

Hahaha, stelletje mutsen ? heel veel plezier dames, en voorzichtig ?