evanouk.reismee.nl

Gevlogen!

Vandaag de cultuur dag. We hebben er veel zin in, ondanks dat we nog moe zijn, en eigenlijk geen flauw idee hebben wat we daadwerkelijk gaan doen. We hebben even research gedaan naar de musea hier in de buurt, maar verder dan een klokkenmuseum, een fifa museum en een geld museum komen we niet. Wat valt er nog meer te beleven in Zurich? Ohja, de oude stad! Laten we daar maar gewoon heen gaan, dan kijken we wel waar we uitkomen. Een willekeurige tram brengt ons naar een willekeurige plek waar vrij weinig te beleven valt. Is dit nou de oude stad? Dat zal toch niet?

Er is wel een grote supermarkt hier! Even rondsnuffelen, maar alle prijzige producten hier maken ons alleen maar weemoediger. Hmm.. wat te doen? Nergens een informatie kiosk of iets dergelijks te vinden. Na een tijdje doelloos rondlopen in de brandende zon zijn we maar terug gegaan naar de hotelkamer voor een middagdutje.

Dat was nog niet eens zo’n slecht idee. Lekker op bed liggen, beetje muziek luisteren. Helemaal zo slecht nog niet. Ondertussen heb ik even gegoogled op bezienswaardigheden in Zurich, en kwam ik uit op een mooie kerk en een paar botanische tuinen. Ondertussen had Anouk geregeld dat we fietsen konden huren voor een betaalbare prijs. Als we dit combineren, hebben we toch nog een culturele middag!

Uitgerust en vol positieve energie stappen we op de fiets, opweg naar de kerk. Fietsen door Zurich was stukke leuker dan doelloos slenteren! Wat dat betreft blijven we echte Nederlanders.

Na een klein omweggetje kwamen we niet aan bij de kerk, maar wel bij een voor ons nog onbekende botanische tuin. Daar even binnenwippen? Ja, leuk! Groot was het niet, en erg spectaculair ook niet op het eerste gezicht. Na een stukje lopen kwamen we bij een leuk parkje uit, waar Anouk lekker tot rust kwam op een bankje in de schaduw met een boek. Ik daarentegen kon niet stil blijven zitten tussen al deze plantjes en bloemetjes, en besloot op onderzoek uit te gaan. Of nouja, op onderzoek.. Op een paar meter afstand stond een informatiebord met flyers, die ik met veel fantasie heb weten te vertalen naar een begrijpbaar verhaal. Of alles klopt weet ik niet, maar interessant was het wel!

Allebei helemaal vrolijk en voldaan besloten we weer op de fiets te stappen, opweg naar de kerk. Hier zijn we bewonderend langs gefiets, want zo interessant was hij nou ook weer niet. Ons doel om naar de grote botanische tuin te gaan hebben we laten varen, en we hebben een mooi stukje langs het meer gefietst. De boulevard was druk bezocht met vakantiegangers, en er waren veel bootjes, zwemmende mensen, fietsers.. gezellige drukte hier! Onderweg hebben we per ongeluk ook nog de échte oude stad gevonden, en hebben we hier op ons gemak rondgefietst. De tijd vloog voorbij!

Na de fietsen teruggebracht te hebben namen we de tram richting huis. Onderweg lekker even pizza eten bij een leuk restaurantje wat ik vanuit de tram al vaak voorbij had zien komen. We kunnen niet te lang blijven hangen, want we moeten de koffers nog pakken, en morgen gaat om 07:00 de wekker, omdat we dit keer de trein niet willen missen!

Met dit in ons achterhoofd vloog de tijd wederom voorbij. Een paar dure cocktails en goeie gesprekken verder beseffen we ons dat we nu toch echt naar huis moeten gaan. Zo sluiten we Zurich af met een goed gevoel, en zijn we klaar om door te gaan. Volgende halte: Venetië.

Rob

Toppers! Fietsen! Ook in Venetie? ?

Rob

Fotoooooooooooossssssss!

Juliëtte

Vrijwillig op de fiets. Ja juist. Dan moet het wel écht vakantie zijn. En nu (hand uitsteken in de bocht) op de waterfiets?